גמילה מעישון והשמנה

כמו כן, מעבר למראה החיצוני, עליה במשקל גם מסרבלת אותנו ואינה בריאה.
מדוע בעצם עולים במשקל כשמפסיקים לעשן?

ישנה הסיבה הגופנית. ברגע שמפסיקים לעשן יש האטה בקצב חילוף החומרים בגוף, דבר שגורם להשמנה.

וישנה גם הסיבה הנפשית, הריגשית. מי שעישן, כמעט בלי יוצא מן הכלל, השתמש בסיגריות על מנת שלא להרגיש רגשות לא נעימים. למה הכוונה? אם למשל משהו מאוד הכעיס, במקום להרגיש את הכעס עדיף להדליק סיגריה. אם משעמם? נכון, סיגריה! מתח? כמובן שסיגריה. עלבון, עצב, תסכול וכו’ וכו’. ההתעסקות שכרוכה בהדלקת הסיגריה ושאיפת העשן יצרו פסק זמן שאיפשר להתרחק מעט מהרגש הלא נעים, זה שאיננו רוצים להרגיש. הסיגריה שימשה מעין מקום מפלט ונוחם.

בטיפול הגמילה מעישון לומד הלקוח כל שיש ללמוד על ההתמכרות שלו ובמהלך הטיפול מנותקת התלות בסיגריות. אלא מה, הלקוח מוצא עצמו לא פעם חשוף מול העולם, פגעיו ומכאוביו. בצר לו פונה הנגמל באופן טבעי אל האוכל. גם שם החוויה היא אוראלית ומעניקה תחושה של מלאות.

התקופה של האכילה המוגברת בעקבות הגמילה מעישון נמשכת כשבועיים עד חודשיים. אחר כך הגוף והנפש מתאזנים ומוצאים קצב חדש והרמוני של חיים.

אז מה בכל זאת עושים?

קודם כל מפסיקים לעשן, כי זה הורג!!

אחר כך, משלבים, בתקופה שלאחר הגמילה מעישון, פעילות גופנית ושתייה רבה של מים. זה מאיץ את המטבוליזם ושורף שומנים.

מקפידים לאכול שלוש ארוחות ביום ובין לבין חטיף חלבון או פרי.

וכל לקוח שלי יודע ומבין שקשה לנהל שתי מערכות גדולות בעת ובעונה אחת: גם מישקל וגם עישון. זה לא נורא לעלות קצת במישקל לתקופה קצרה. לאחר שהסיגריות כבר ירדו מהפרק וכבר לא מהוות טירדה או איום אפשר לעבור לטיפול ירידה במישקל, אותו אני מציעה כטיפול משלים לגמילה מעישון סיגריות. מי שמודאג, יודע כי גם לנושא זה יש פיתרון ועכשיו אפשר להתמקד בגמילה מעישון, שהיא העיקר.

יש סדרי עדיפויות בחיים ואין ספק שהחיים ניצבים בראשם!